Categorieën
Persbericht van de dag

Abonnement opzeggen

Steeds meer bedrijven maken het voor consumenten steeds moeilijker en moeilijker om hun abonnementen op te zeggen. Onlangs heeft de Consumentenbond een onderzoek uitgevoerd en vergeleek hierbij 125 bedrijven. Bij dit onderzoek keek de Consumentenbond naar de verschillende annuleringsmogelijkheden voor sportscholen, verzekeringen, dating websites en nog meer.  Uit het onderzoek bleek dat ongeveer 33% van de bedrijven het onnodig moeilijk maakt voor consumenten om te annuleren. Een veelgebruikte techniek om annulering moeilijker te maken, is om de annuleringsoptie te verbergen. De manier waarop deze dingen verborgen zijn, maakt het vinden van de opzegmogelijkheden soms bijna onmogelijk voor consumenten. Bellen is ook een veelvoorkomend obstakel. Consumenten moeten vaak meerdere keren bellen, worden hierbij meerdere keren in de wacht gezet. Verder krijgen consumenten  te maken met goed opgeleid verkooppersoneel om verder de opzegging te voorkomen.

Omdat het bedrijf deze maatregelen heeft getroffen, kost het opzeggen van het abonnement van de consument alleen maar meer tijd en moeite. In sommige gevallen kan de annulering zelfs enkele weken duren. Nu is dit natuurlijk alles behalve wenselijk. Nu vraag je jezelf waarschijnlijk af: is er dan geen betere oplossing voor?Xpendy opzegservice is de ideale oplossing voor het opzeggen van abonnementen. Xpendy  stuurt een aangetekende brief naar het bedrijf waar je je abonnement, verzekering, oid wil opzeggen. Het enige wat je zelf hoeft te doen, is je persoonlijke gegevens invoeren op de Xpendy-website. Het duurt slechts 2 minuten om te voltooien. Na het invullen van het formulier zal er door Xpendy automatisch een opzegbrief worden verstuurd.. Nadat de opzegbrief is verzonden zul je de tracking link direct in je mailbox ontvangen.  Op deze manier kunt u goed op uw opzegbrief letten en weet je dus wanneer je je definitieve opzegging kan verwachten. Nadat het bedrijf zoals bijvoorbeeld Netflix,  je opzegbrief heeft ontvangen en getekend voor ontvangst (aangezien het een aangetekende brief betreft moet er worden getekend voor ontvangst.) heb je bewijs dat de opzegbrief is aangekomen. Netflix is vervolgens verplicht de opzegging te verwerken binnen 10 dagen.  WIl jij ook je abonnement gemakkelijk opzeggen? ga dan nu naar de Xpendy website!